Pred komunálnymi voľbami v Trnave sa bude treba rozhodnúť medzi kandidátmi na post primátora
mesta a vybrať poslancov do mestského zastupiteľstva podľa volebných obvodov. Pozitívnou zmenou je, že
pri rozhodovaní netreba voliť alternatívu menšieho „zla“ alebo sa rozhodovať, či vôbec ísť voliť.
Jednoznačne sa treba rozhodnúť ísť voliť a 15. novembra zvoliť ľudí, ktorí sú odhodlaní zmeniť Trnavu k
lepšiemu pre všetkých obyvateľov mesta ako aj návštevníkov Trnavy. Pre obyvateľov mesta sa tak naskytla
možnosť vybrať si spomedzi kandidátov ľudí, ktorým nepôjde o uspokojovanie potrieb úzkeho kruhu ľudí a
zabezpečenia si pracovných aktivít pre spriateľené firmy, ktoré vedia spraviť za veľa peňazí málo muziky
pre mesto a jeho obyvateľov. Konečne je v Trnave možnosť v komunálnych voľbách zvoliť ľudí, ktorí sú
odhodlaní kultivovať verejný priestor mesta slúžiaci obyvateľom mesta – či už chodcom, cyklistom ale aj
imobilným občanom. Tých správnych ľudí nájdete spolu s podrobným programovým vyhlásením na
stránkach http://www.peterbrocka.sk a http://www.peterbrocka.sk/PeterBrocka2014_VOLEBNYPROGRAM.pdf
Ak nie ste stále rozhodnutí, racionálne Vám stačí porovnať ako do hĺbky navrhujú riešiť nemotorovú dopravu v meste ostatní kandidáti:
http://www.trnavadosiahlaviac.
http://www.nasemestto.sk/
https://www.facebook.com/
V meste Trnava bolo v rokoch 2010 až 2014 zrealizovaných niekoľko projektov pre podporu
cyklodopravy a niekoľko projektov nevyhnutných k rekonštrukcii existujúcich verejných komunikácií pre
peších. Programové vyhlásenia pred voľbami obsahujú často vetu dobudovanie cyklochodníkov, prípadne
cyklotrás až po Malé Krapaty. Nič konkrétne sa v programových vyhláseniach nespomína tak nieje možné
po volebnom období skontrolovať či sa programové vyhlásenie naplnilo. Počas štyroch rokov 2010 až 2014
zrealizovalo mesto Trnava na svojom území nasledovné cyklochodníky (cena je vrátane realizácie za bežný meter
komunikácie vrátane cyklochodníka, prípadne aj chodníka pre peších):
1. Cukrová ulica, rok 2010, celk. dĺžka 733 m , cena 272 €/bm
2. I.etapa ulica T. Vansovej, rok 2011, celk. dĺžka 580 m , cena 216 €/bm,
3. II.etapa ulica T. Vansovej, rok 2012, celk. dĺžka 490 m , cena 167 €/bm,
4. prepoj Parku J.Kráľa s Bernolákovým sadom, rok 2013, celk. dĺžka 250 m , cena 224 €/bm,
5. prechod cez koľajisko na Kamennej ceste, rok 2014, celk. dĺžka 150 m , cena 333 €/bm.
Zrealizované cyklochodníky namalovaním čiary pozdĺž krajnice existujúcej komunikácie neuvádzam, pretože
takéto riešenia sú len populistickým mechanizmom na navýšenie počtu kilometrov zrealizovaných
cyklochodníkov.
V Trnave treba zmenu a to nielen v prístupe vedenia mesta k verejnému priestoru ale aj zmenu v
komunikácii s občanmi pri príprave dlhodobých projektov. Tento lepší prístup si bude vyžadovať správnu
motiváciu zo strany vedenia mesta, kontrolovanie jednotlivých fáz pri prípave projektov a v neposlednom
rade zabezpečiť aj kontrolný orgán počas realizácie. Následne pre zlepšenie fungovania zrealizovaných
projektov netreba zabudnúť na dlhodobý dohľad nad realizovanými zmenami a ich vplyvom na verejné
priestory mesta. Pretože len verejný priestor kde sa dá koexistovať v symbióze či už medzi chodcami a
cyklistami, medzi cyklistami a motoristami, ale aj medzi nemotoristami a imobilnými, či inak zdravotne
postihnutými (zrakovo a sluchovo) sa dá spokojne užívať ako mesto.
V Trnave , 9.11.2014, spracoval: bercajglista Štefo
Chcete to komentovať?